środa, 20 stycznia 2021

Chmury wyrazowe szybko i prosto

Pierwszym narzędziem, które poznałam wieki temu do tworzenia chmur wyrazowych było wordle. Ileż to było szkoleń z tego narzędzia i ile zachwytów nad jego prostostą. Po pewnym czasie niestety nie dawało się uruchomić na niektórych komputerach, bo poszczególne systemy potrzebowały wtyczki, a ona nie działała. No i frustracja, bo narzędzie było znakomite dla młodszych uczniów. Nie miało za wielu udziwnień czyt. funkcji. Dlatego z maluchami w kilka kliknięć udawało się zrobić wszystko, czego potrzebowałam do projektu, czy na lekcję. Oczywiście korzystałam z innych narzędzi, jest ich sporo. Ostatnio wpadło mi w oko podobne narzędzie, a to po prostu odświeżone stare i ulubione...uff. Działa na tablecie. http://www.edwordle.net/ Napisałam krótki tekst, dzieci przeczytały go po cichu. Potem wyświetliłam chmurkę wyrazową ze skopiowanych trzech pierwszych zdań. Były tam nowe wyrazy, które dzieci musiały odszukać. Układaliśmy również zdania zw skazanymi wyrazami, ale musiały się one wiązać z tekstem. Liczyliśmy wyrazy w zdaniach ułożonych przez kolegów. Dużo zabawy na jednym materiale.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz