czwartek, 16 stycznia 2020

Czas.

Nowy rok to 12 miesięcy na nowe sprawy, marzenia i niespodzianki. Nauka miesięcy, ich kolejność to niejednokrotnie trudne zadanie dla młodszych uczniów. Nauka przez zabawę, codzienne powtarzanie w sytuacjach życiowych, praca z kalendarzem powinna stać się przyjemną rutyną. Dzieci powinny przygotować swój własny kalendarz papierowy, tworzyć w nim zapiski, plany, zapisywać ważne wydarzenia. Wtedy zdecydowanie szybciej wiedza się utrwali i można będzie przejść do obliczeń kalendarzowych.

Dobrym pomysłem jest stworzenie lapbooka pt. Kalendarz.
https://www.printoteka.pl/eb/materials/item/4331


Czas to kalendarz i nauka odczytywania oraz zaznaczania godzin na zegarze.

Ta aplikacja już dawno pomaga nam w nauce godzin. Jest prosta, czytelna i nadal dostępna w Sklepie Play.




Więcej możliwości daje kolejna aplikacja. Jest w języku polskim, więc dzieci samodzielnie odczytują polecenia. To dodatkowa motywacja, by uczyć się czytania. Kolorowe wskazówki ułatwią początkującym zapamiętanie wskazówki godzinowej i minutowej. Mamy opcję godzin popołudniowych, pojęcie kwadransa, na zegarze możemy ustawić zapis 24 godzinny.



Co na tablicę?

Na tablicy multimedialnej otwieram z dziećmi stronę z dużym zegarem. Zawsze zaczynamy od prostych ćwiczeń, dzieci bardzo na nie czekają.



Dzieci lubią również te zabawy https://toytheater.com/telling-time/

A zegary do druku wygenerujemy na tej stronie http://themathworksheetsite.com/telling_time.html



Na podsumowanie dla klasy III karta pracy z kodami QR . KLIK














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz