środa, 18 czerwca 2014

Tableszyt w nowych rękach.

Dziś przyszła do klasy nowa wychowawczyni moich uczniów - pani Ewa. Uczy ich informatyki od klasy pierwszej, więc zna wszystkich bardzo dobrze. W klasie czwartej będzie ich też uczyć matematyki. Mam nadzieję, że skorzysta z epodręcznika, bo tablety też wędrują z moimi uczniami do klasy czwartej.

Pani Ewa poprosiła dzieci, by zrobiły po 7 zdjęć o jednakowej tematyce i dziś wykonywały prezentacje w Polaris Office. To aplikacja fabrycznie zainstalowana w tableszytach. 

Wcześniej na zajęciach komputerowych dzieci zrobiły prezentację w PhotoStory 3. Sporo pracy: ze mną na wiosennym spacerze wykonały zdjęcia tabletami, na których utrwaliły kwiaty lubiane przez pszczoły. Potem wysłały te zdjęcia na swoją pocztę. W pracowni komputerowej pobrały zdjęcia z poczty i zapisały je w założonym folderze na komputerach. Ze zdjęć zrobiły prezentację w Photo Story 3, dodały nazwy kwiatów, które odszukały w albumie i muzykę z serwisu http://www.jamendo.com/pl/welcome

Teraz uczyły się jak zrobić prostą prezentację w aplikacji Polaris Office. Basia zrobiła prezentację ze zdjęć swojego psiaka w różnych nakryciach głowy, Bartek o psich rasach, Zuzia o psie cioci, Julka o chomiku, Michał o leśnych zwierzętach, Marcel o Olsztynie....

Dzieci nauczyły się jak zapisać prezentację w założonym folderze, jak to zrobić i jak potem prezentację odtworzyć. Niektórzy wysłali mi prezentacje na pocztę, co mnie bardzo ucieszyło.

Wyjęłam mój samodzielnie wykonany wizualizer TU OPIS  i Sylwia pokazała prezentację na ekranie tablicy, dodała komentarz i wszyscy słuchali z zaciekawieniem. W poniedziałek pozostali chętni uczniowie w ten sam sposób pokażą swoje dzieła. Szkoda, że koniec roku zaraz, bo mam jeszcze tyle pomysłów, a z tymi dziećmi już się rozstaję. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz