Kodujemy



To strona do zajęć edukacji informatycznej dla moich uczniów. Tam działamy w aplikacjach i w pracowni komputerowej na komputerach stacjonarnych.

https://kk131.jimdo.com/


------------------------------------------------------------------------------




MATERIAŁY DO ZABAW BEZ  SPRZĘTU.
 https://code.org/curriculum/unplugged
http://csunplugged.org/


POSTY DOTYCZĄCE KODOWANIA


========================================================================

Najprostsze kodowanie to pisanie instrukcji. Np. jak spakować tornister, jak zrobić kanapkę z pomidorem i serem,  albo jak uruchomić odkurzacz.


Świetny przykład jak ważne są precyzyjne komunikaty w instrukcji  - film
http://joemonster.org/filmy/81769

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kodowanie i odkodowywanie to segregowanie i porządkowanie. Segregowanie klocków wg cech - kolory, grubość, kształt, wielkość. Robimy to na zajęciach matematycznych korzystając z klocków Dienesa.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kodujemy i odkodowujemy rozwiązując zadania logiczne np. co będzie następne.
TU     oraz TU



------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Znakomite zadania znajdziemy na piktografia.pl TU
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sudoku to też kodowanie i odkodowywanie.

http://math.about.com/library/xmassud1.pdf





http://www.mathinenglish.com/themepuzzle.php?eventid=2

========================================================================. 
Od zabaw offline do kodowania online dość długa droga. A wykorzystanie robotów podczas zajęć to z kolei potrzeba środków na zakup, a tych często w szkołach brakuje.

Warto korzystać z inspiracji, których w internecie jest całkiem sporo. Na pewno przydaje się znajomość języka angielskiego, ale często te zabawy są bardzo intuicyjne. Niekiedy nie zdajemy sobie sprawy, że kodujemy z dziećmi na zajęciach. Pisanie szyfrów to przecież kodowanie. Dzieci to bardzo lubią. Kodujemy też na mapach pogody. To też szyfr.


Podczas tej zabawy ustawialiśmy klocki/kartoniki z informacją o ruchu. Zaprogramowane dzieci musiały te ruchy wykonać, a programowane najpierw były jednocześnie, a potem różnie. O ile jednoczesne programowanie wymagało reakcji w tym samym czasie, to programowanie z opóźnieniem kilkusekundowym wnosiło element chaosu...i to była niezła zabawa.

Aby zaprojektować ruch robota warto pobrać te materiały TU.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


To zabawa w kodowanie obrazków...bardzo spodobała się moim uczniom, ponieważ samodzielnie kodowały obrazek, zapisywały mi do przepisania współrzędne, a następnie koledzy mieli za zadanie pokolorować pola wg szyfru. Miałam sporo pracy...bo była też korektorem tych zakodowanych dzieł. Ale było warto.


Jeszcze inne kolorowanie bez układu współrzędnych TU
------------------------------------------------------------------------------------------------------------Można też zerknąć TU, To szyfrowanie tekstu.
I szyfr  na kole TU.
Uniwersytet Dzieci TU.

Kodowanie wyrazów można rozpocząć od wymyślenia kodu przez dzieci. Litery zakodują obrazkami, cyferkami, kolorami i kształtami. Utrudnieniem będzie zastąpienie liter alfabetu kolejnymi po nich następującymi. Czyli  A=B, B=C, C=D...M=N...

wyraz NBNB będzie według tego szyfru wyrazem  MAMA.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OZOBOTY



Ozoboty dotarły do nas na krótko, ale zdążyliśmy się nimi nacieszyć. Może uda się im zagościć u nas ponownie już niedługo. Najpierw wykorzystaliśmy karty z trasami dla ozobota ze strony TU , a następnie dzieci samodzielnie projektowały ścieżki decydując o szybkości robota i kolorach świateł. Pisały wyrazy, musiały zrobić to w taki sposób, by litery tworzyły szlak. Wiele prób i najlepiej wypadł wyraz LATO. A może to ozobocik polubił ten wyraz najbardziej?
 A TU kolejne nasze zajęcia z ozobotem.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SCRATCH JUNIOR


Do zabaw w kodowanie wykorzystujemy aplikację Scratch Junior. Uczniowie pracują w grupach na zajęciach dodatkowych. Część programów tworzą dzieci podczas regularnych zajęć i dotyczą one tematyki realizowanej podczas działań w projektach eTwinning.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SCOTTIE GO

Mamy przyjemność programować używając klocki Scottie Go. To znakomita pomoc do zabaw w kodowanie zarówno dla młodszych jak i starszych.

========================================================================

Dash&Dot

Kodowaliśmy robota, który dziś zamienił się w kota. 

http://tableciaki.blogspot.com/2017/02/roboty-jak-koty.html 

CYBER ROBOT



To Cyber robot. Sporo funkcji i świetne zajęcia matematyczne. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz