sobota, 19 kwietnia 2014

Pisanki, filcanki, malowanki, kraszanki...tablecianki.

Szyliśmy pisanki filcowe, usprawnialiśmy motorykę ręki...nie takie to proste zajęcie, gdyż zrobienie supełka okazywało się nie lada sztuką. Ale dzieciom się podobało, szyliśmy przez dwie lekcje w kolejne szkolne dni. Pani Ola z Patyczakami z Piły dostała naszą niespodziankę we środę i bardzo się ucieszyłam, że poczta zdążyła przed świętami.

Aplikacja na tablet https://play.google.com/store/apps/details?id=com.santosapps.eastereggmaker&hl=pl
pozwala na świetną zabawę w projektowanie wielkanocnej pisanki. Ale żeby nie było to takie tapanie po tablecie dla samego użycia sprzętu wymyśliłam do tego tabletowego zadania przygotowanie tablecianki i na lekcji języka angielskiego dzieci miały za zdanie opisać swoje jajko najpierw ustnie z kolegą, a potem w aplikacji PicCollage wykonać plakat w języku angielskim.
Fajna zabawa będzie, gdy dzieci będą kolorować tableciankę według dyktanda nauczyciela w języku angielskim.Na języku polskim mogą opisywać swoją pisankę, potem pisankę kolegi. Można też przygotować zagadki do wykonanych dzieł. Wyświetlić plakaty na tablicy, podawać zaszyfrowane informacje o twórcy. Zadaniem dzieci będzie odgadnięcie kto jest autorem.

Gdy zrobimy pisankę tapiemy w ikonkę listu, po chwili zobaczymy wiele możliwości wysłania naszego dzieła - pocztą Gmail, na dysk Google, do aplikacji PicsArt, Pic Collage, Dropbox, QRDroid, Magisto, Comics HeadLite, tellagami, PicSay, PhotoStage Free...
Ja poprosiłam dzieci o przygotowanie plakatu w PicCollage i przesłanie mi mailem.

Marcel przygotował swoją tableciankę bardzo szybko, przyszedł do mnie, żebym mu pokazała jak wysłać plakat. Tata Marcela zarejestrował tableszyt na siebie, a Marcel ma pocztę założoną przez mamę na wp.pl. Nie może więc przesłać mi plakatu poprzez Gmail, bo nie zna hasła do poczty taty...
Po chwili zastanowienia mój 9 letni uczeń mówi- Wrzucę sobie ten plakat do Dropboxa i dodam jako załącznik do poczty. No nie wiem, czy zostałby zrozumiany przez niektórych dorosłych. Pozostaję w zachwycie do dziś.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz