wtorek, 7 stycznia 2014

Świat w kalejdoskopie.

Świat się zmienia jak w kalejdoskopie. Czyli jak ? Szybko, kolorowo, barwnie, zaskakująco, pięknie, inaczej. Takie określenia podały dzieci na moje pytanie. Najbardziej podobał mi się przysłówek zaskakująco. Bardzo życiowe określenie. Dzień nam minął szybko, bo gdy pracujemy z tabletami, czas pędzi, a nikt nie chce wychodzić z klasy. Na początku przypomnieliśmy sobie stopniowanie przymiotników, potem dzieci wykonały ćwiczenia przygotowujące je do podsumowującego sprawdzianu, który napiszą już niebawem. Kto wcześniej ukończył zadanie za pomocą kodu QR zeskanowanego z tablicy został skierowany na stronę z matematycznymi quizami. Nie było to pierwsze spotkanie z takim zadaniem, więc wszyscy sprawnie wykonali swoje obliczenia i zapisali wygenerowane oceny. Na dziś dzieci miały przy pomocy rodziców zrobić kalejdoskop z rurki od ręczników papierowych, instrukcję podałam wcześniej, a niektórzy posiłkowali się filmami z kanału youtube. Dzieci z ochotą porównywały obrazki tworzone w kalejdoskopach kolegów i koleżanek. Towarzyszyły temu spore emocje. Najlepiej spisał się tata Jakuba i Dominiki, ale też musiał wykonać dwa kalejdoskopy, gdyż Dominika i Jakub to bliźniaki. Następnie pobraliśmy aplikację Picasso i dzieci rysowały kalejdoskopowe obrazki, które wysłały mi mailem. Zabawa była przednia. Potem znowu za pomocą kodu QR dzieci przeszły na stronę w internecie- wikipedia, gdzie przeczytały informacje o kalejdoskopie. Na podstawie tych informacji miały odpowiedzieć na zadane pytania i również zadać pytania kolegom.Aktywności podczas dnia pracy zmieniały się jak w kalejdoskopie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz