poniedziałek, 13 stycznia 2014

Flipped classroom.

W klasach I-III najwyraźniej flipped classroom widać podczas pracy ze szkolną lekturą. Dzieci samodzielnie przeczytały książkę Romana Pisarskiego "O psie, który jeździł koleją". Najbardziej marudzący uczeń przeczytał książkę w jeden wieczór, tak mu się podobała. Niestety zakończenie przygód psa Lampo już mu się nie podobało i ma pomysł na swoje. Na pewno z tego skorzystam.
Na początku zajęć dzieci miały okazję porozmawiać ze sobą o lekturze, wyrazić swoje zdanie na temat bohaterów, ich przygód i postępowania. Odnaleźliśmy Włochy na mapie Europy i dzieci od razu zauważyły, że z tego kraju nie mieliśmy żadnego partnera w projektach eTwinning. Muszę o tym pomyśleć.
Potem w aplikacji kahoot.it rozegraliśmy quiz na temat lektury, należało wykazać się znajomością treści, emocji było dużo, bo tym razem na tablicy od razu pokazywał się ranking. Każdy chciał najszybciej i poprawnie odpowiedzieć na pytania quizu. Aplikacja kahoot.it jest ostatnio moją ulubioną, gdyż nie wymaga pobierania jej na tablet, dzieci też nie muszą się logować na stronie, wpisują jedynie numer tzw. game pin i od razu się bawimy.
W trakcie quizu wyjaśnialiśmy sobie wątpliwości, a przy okazji ustalaliśmy kolejne wydarzenia.
Następnie dzieci zeskanowały kod QR z tablicy i miały za zadanie uporządkować wydarzenia lektury, które były zapisane w postaci równoważników zdań. Mogły ze sobą konsultować swoje pomysły, co czyniły z ochotą i dzięki temu szybko uporały się z zadaniem. Dopisały numery do zdań, odczytaliśmy ich kolejność, a następnie zapisały do zeszytów. To ćwiczenie pozwoliło mi na sprawdzenie umiejętności przepisywania tekstu, co wystąpi w ocenie opisowej.
Kolejny kod QR przygotowałam z zestawem wyrazów, dzięki którym jutro opiszemy psa Lampo.
Na weekend dzieci miały za zadanie pobrać aplikację tellagami. Niektórzy już w domu wybrali swojego awatara, przygotowali tło, bawili się z nagrywaniem narracji. W klasie szkolnej jest za dużo szumu, żeby można było nagrać dźwięk, a tablety Samsung Galaxy Tab 2 7.0 mają bardzo czułe mikrofony. Tym razem dzieci miały za zadanie napisać tekst w języku angielskim i link do gami wysłać mi mailem.
Jutro czeka nas dalsza praca z lekturą. Z przyjemnością posłucham nowego zakończenia przygód psa Lampo, bo mnie też nie podoba się książkowe, które oparte jest na faktach.

2 komentarze:

  1. Hi Jolanta,
    Thank you so much for sharing this link. Kudos to you and your students!
    I am surprised with what your kids can do: how old are they? How do you have so much technology??? None of my students has an Android to support tellagami.com...
    As far as I could understand with these awful online translations, you dedicate a lot of time to reading. So do I! If you feel like, please access my blog with its padlets and other publications that deal with reading. Thank you!
    http://clubeinglesoure.blogspot.pt
    Alex

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, Alex
      thank you for your interest. We won those tablets as winners of eTwinning project, so we are happy to use them during lessons. My students are very good at technology and sometimes I learn from them :))) Yes, I spend lots of time to prepare lessons about reading and there are some apps to help me. I also create a website for this reason to collect interesting stories for my students to read. All the best. Jolanta

      Usuń