wtorek, 14 stycznia 2014

Socrative na ratunek.

Aplikacja kahoot.it dziś nie chciała się uruchomić. Na ratunek pospieszyła aplikacja Socrative. Dzieci pobrały ją ze Sklepu Play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.socrative.student&hl=pl Nauczyciel musi założyć swoje konto na stronie http://www.socrative.com/, gdzie tworzy quiz. Trwa to chwilkę, w tym czasie dzieci czytały fragment książki, którą zawsze mają na ławkach i czytają, gdy szybciej ukończą pracę.
Aplikacja nie jest obszerna, szybko ją pobraliśmy. Pytania quizu pojawiały się po kolei, to ja decydowałam o tempie pracy. Bardzo mi to odpowiadało, bo mogliśmy zatrzymać się na wynikach odpowiedzi i je omawiać po kolei. Była okazja, by dodatkowo wyjaśnić wątpliwości.
Dzieci uruchamiają aplikację, wpisują numer pokoju, który im podaję, zapisują swoje imię i po chwili już się bawimy.
W aplikacji tellagami dzieci nagrywały kilka zdań, które inaczej zakończyłyby historię o Lampo. Słychać szkolne hałasy, chociaż usiłowaliśmy znaleźć jak najbardziej ciche miejsce na nagranie. Wczoraj zeskanowały kod QR z zestawem słownictwa, które posłużyło dziś do napisania krótkiego opowiadania o tym bohaterskim psie. Wystarczyło wejść w aplikację QR Droid, otworzyć Historię i od razu można pracować.

3 komentarze:

  1. Lubie Socrative, jakoś jest lepiej pomyślany - jest więcej czasu na wpisanie numeru, mam większą kontrolę nad przebiegiem testu. Kahoot jest za to efektowniejszy z podkręcającą napięcie muzyczką, licznikiem odmierzającym czas, kolorami, kształtami dla daltonistów. Fakt, często się wiesza. Żadna z tych aplikacji nie jest idealna. Muszę wypróbować Zondle Team Play - jest podobne do Kahoot, no i można prezentacje całe wrzucać, korzystać z materiałów zgromadzonych na platformie. Ogromnie Wam zazdroszczę tych jednakowych tabletów. U mnie dzieci mają swoje własne urządzenia - jedne lepsze, drugie mniej wydajne, a efekt... No cóż, każdego w środku gry może czasem do furii doprowadzić zawieszone urządzenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, Agnieszko, za ten wpis. Nie próbowałam Zondle Team Play, a z zondli korzystamy od dawna. Kahoot mi się podoba. Dzieciom też, ta muzyczka dla małych to jak napój energetyczny :) widzę od razu rumieńce na policzkach. Niektórzy skaczą na krzesełku :)) Socrative też będę używać. Bez fajerwerków, ale przy powtórce wczorajszej z geometrii super się sprawdził.
    Masz rację, jednakowe tablety/sprzęt przynoszone do klasy przez uczniów to wygoda i komfort pracy i dzieci i mój. Tak mi los podarował te radość, że sama niekiedy nie mogę uwierzyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim dzieciom nie spodobało się granie na Zondle Team Play. Może dla tego, że powtarzam im ciągle, że gry wywołujące napięcie emocjonalne nie sa dla nich zdrowe. Stwierdziły poprostu, że bardziej skupiały się na strategii i wygraniu, niż na pytaniach.
    No cóż ..Jaki pan , taki kram :)

    OdpowiedzUsuń