poniedziałek, 27 października 2014

Idę na całość.

Nie ma co czekać. Włączają i wyłączają tablety, przełączają na ekran główny, wyszukują trzy poznane aplikacje, znają funkcję strzałki...zrobiły zdjęcia, wysłały mi mailem. Moje pierwszaki.

Zaczynam zajęcia. Wywołuję numerek, dziecko idzie po tableszyt, uruchamia i włącza aplikacje z pingwinkiem- zabawa memory, kształty, szeregi, puzzle...bardzo dużo logicznych zabaw. Zanim rozdam wszystkie tableszyty dzieci grzecznie czekają grając w pingwinkową aplikację.

Czekam aż się nacieszą, zdobędą nagrodę. Dzwonię dzwoneczkiem, to znak, że należy przełączyć się na ekran główny. Chwila i wszyscy czekają, co dalej. Dalej aplikacja ABC kaligrafia. Nadal robi furorę, a dziś dodatkowo literka e,E, która myli się z cyfrą 3. Po tych ćwiczeniach będzie łatwiej.

Wreszcie moja ulubiona aplikacja - QR Droid.

Kod QR ułatwia życie tabletowemu nauczycielowi. Bardzo to lubię, wymyślanie zastosowań dla kodu QR. W klasie pierwszej muszę znaleźć nowe, prostsze niż dla trzeciaków.

Przygotowałam wyrazy z poznanych liter. Liter dzieci znają więcej, ale są też uczniowie, którzy nie czytają, a poznane literki też stanowią problem. I dla jednej grupy i dla drugiej odkodowanie kodu QR to super zabawa. Dzieci miały zdecydować kto odkoduje kod. Nie sprzeczały się i wszyscy otrzymali od razu ocenę w classDoJo- zgodna praca.
Dziecko skanuje kod i wraca do ławki. Nauczyły się kod skanować, szukać w Historii aplikacji odkodowanych informacji - Historia, klikam, Otwórz, mam...hurra.
Na ławkach położyłam kartki z tabelką i wpisanymi wyrazami. Należało odszukać w tabeli ten sam wyraz, który został  przeczytany w tableszycie. Kratkę tabeli z odnalezionym wyrazem pokolorować, a po skończeniu pracy wkleić do elementarza, który wspólnie tworzymy.
Potem przeszliśmy do zeszytów ćwiczeń, kto zrobił wcześniej pomagał koledze, koleżance. Cudnie było.

Dużo działań, wspaniała zabawa, zgodna współpraca, delikatne obchodzenie się z tabletem. Jutro cdn.



1 komentarz: