sobota, 4 października 2014

Administruję.

Zaczynam administrowanie sprzętem. To dla mnie nowość, ponieważ do tej pory moi byli uczniowie sami administrowali swoim. Nie ukrywam, że było to bardzo wygodne. Odpadało ładowanie, pilnowanie, instalowanie, aktualizowanie, usuwanie zdjęć...

Obecnie mam tablety, które dzięki firmie Samsung są do mojej dyspozycji. Tablety miały założone konta, takie same na każdym, z tym samym hasłem. Zostały również zainstalowane aplikacje, o które prosiłam.
Pierwszaki gubią się w gąszczu aplikacji, dlatego zakładam foldery. To właściwie piktogramy, więc po obrazkach na pewno dojdą, jaka aplikację uruchamiamy do pracy. Na każdym tablecie aplikacje zostały zainstalowane w tej samej kolejności, więc każda ściana wygląda tak samo.

Nowy tablet należy spersonalizować, czyli założyć konto Google. Takie konto po uruchomieniu tableta będzie aktywne, nie można się wylogować jak na komputerze. Jeśli to nasz osobisty sprzęt należy ustawić hasło, które wpisujemy za każdym razem, gdy włączamy sprzęt. Nie zabiera to za dużo czasu, a chroni naszą pocztę.


O kłopotach taty, który zarejestrował tablet syna na własnym koncie Google można poczytać TU
A chłopak, który chciał usunąć założone konto Google z telefonu zrobił to TAK

Szkolne tablety mają tę samą pocztę i nią będą się posługiwać uczniowie, by wysłać plakat PicCollage albo zdjęcie z galerii na moją pocztę.Na szkolnych tabletach nie będę ustawiać haseł. Ponumeruję tablety i wg numerów z dziennika przyporządkuję je uczniom.

Zacznę od ustalenia zasad. Na pewno będą to odrobinę inne zasady, jak w poprzedniej tabletowej klasie, gdzie dzieci korzystały z własnego sprzętu. Ale na pewno będę ich konsekwentnie przestrzegać i wymagać tego od uczniów.

Zapoznamy się też z pakietem " Owce w sieci" oraz na zebraniu z rodzicami zaproponuję ustalenie zasad korzystania z komputerów w domu. Sporo pracy....po godzinach, ale też duuuużo frajdy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz