wtorek, 5 listopada 2013

Lektura-odwrócona lekcja w najprostszej postaci.

"Oto jest Kasia" - lektura o ponadczasowych treściach. Dzieci chętnie ją czytają, utożsamiają się z bohaterką. Jest ich rówieśnicą, ma podobne problemy i kłopoty. Dzieci rozumieją jej zachowanie i potrafią nawet doradzić, co powinna zrobić. Doradzać zawsze jest łatwo, ale naprawdę się starają znaleźć rozwiązanie na kłopoty Kasi. Tym razem zaczęłam rozmowę od zastanowienia się, jakby dzieci zareagowały, gdyby dziś przyszły po lekcjach do domu i zastały nowego członka rodziny. O dziwo większość by się ucieszyła, bo są jedynakami. Płeć niemowlaka nie miałaby dla nich znaczenia. Kilka osób by się nieźle wkurzyło, bo zagrożone byłyby zabawki. Jeden chłopiec opowiedział nam jak się dowiedział, że będzie miał rodzeństwo. Po prostu zauważył większy brzuch mamy i dociekał przyczyny tego stanu rzeczy. Gdy się dowiedział, bardzo się ucieszył i uczestniczył z rodzicami w badaniach USG. Nie udało się poznać płci, więc o siostrze dowiedział się w dniu jej narodzin. Jest szczęśliwym starszym bratem. Dzieci zeskanowały wydarzenia lektury zakodowane w kodzie QR. Kod tym razem umieściłam na stronie internetowej. Nie było problemu z rozszyfrowaniem wiadomości nawet z większej odległości. Potem w parach ustaliły kolejność wydarzeń, które zapisały na kartce.Miały na to 10 minut.Następnie połączyły się w czwórki i przez kolejne 10 minut uzgodniły kolejność wydarzeń, dokonały zmian. Wreszcie wspólnie porównaliśmy ustalenia grup, przedyskutowaliśmy wątpliwości. Zapisałam ostateczne ustalenia na tablicy interaktywnej, a dzieci dokonały na ich podstawie edycji zeskanowanych w kodzie QR wydarzeń. Weszły w historie kodów QR, otworzyły ostatni wynik, włączyły tryb edycji nadały numery wydarzeniom, zapisały nowy kod. Jako pracę domową mają przepisać z tableszytu wydarzenia, które ponumerowały podczas edycji. Dwie godziny lekcyjne przegalopowały jak edu-qnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz