poniedziałek, 4 listopada 2013

Jesienna lekcja.

Tematem dzisiejszych zajęć były zmiany w przyrodzie jesienią. Temat wałkowany od przedszkola, ale dochodzą dzieciom nowe umiejętności, a wiadomości przybywa, więc za każdym razem jest trochę inaczej. Tylko zmiany w przyrodzie jesienią wciąż te same.Przygotowałam dzieciom kod QR z zakodowanym adresem strony internetowej o jesieni w przyrodzie. Po odkodowaniu dzieci przeczytały informacje z tej strony, komu się udało to nawet dwukrotnie. Następnie podczas rozmowy w kręgu dzieci powiedziały, co zapamiętały, a zapamiętały bardzo dużo. Zwłaszcza, że kret sobie dżdżownice gromadzi jako zapasy na zimę i, że one mu nie uciekną, to cud jakiś. Kilka pytań zadałam dodatkowo, ponieważ za chwilę dzieci miały samodzielnie redagować i zapisać odpowiedzi na podobne pytania. Na tablicy umieściłam 3 kody QR z pytaniami. Kody dzieci skanowały w przypadkowej kolejności. Zapisywały odkodowane pytanie, a następnie udzielały odpowiedzi na podstawie przeczytanych informacji ze strony internetowej. Odpowiedzi musiały być kilkuzdaniowe, co wcale nie było łatwe. Łatwiej jest dzieciom dać odpowiedź ustną na pytanie, niż pisemną. Poza tym wśród wielu informacji należało wybrać te pasujące, to też pewna trudność, gdyż dzieci w tym wieku uczą się selekcjonować informacje i oceniać ich przydatność. Po skończonej pracy przygotowałam sobie pracę domową - stosik zeszytów do sprawdzenia zapisanych odpowiedzi. Balsam na moją duszę. " Wiewiórka idzie spać, ale najpierw zakopie kilka orzechów i zapomni gdzie zakopie i będzie głodna." Jeśli dziecko skończyło zapisywanie odpowiedzi i oddało zeszyt do sprawdzenia robiło plakat w PicCollage ze zdjęć samodzielnie zrobionych podczas spaceru w minionym tygodniu. Na plakacie należało zapisać dwa zdania o jesieni, plakat zatytułować , podpisać i wysłać mi na pocztę. Jesień podczas takiej lekcji jest "Złota" mimo szarugi za oknem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz