środa, 30 października 2013

Dyktando, praca w grupach.

Przygotowałam kod QR z wyrazami do dyktanda. Dzieci podzieliły się samodzielnie w grupy 4 osobowe. Po zeskanowaniu kodu uczniowie wspólnie układali zdania z wykorzystaniem wyrazów odszyfrowanych z mojego kodu QR. Zadania zapisywali na jednej kartce. Każde dziecko pisało po trzy zadania. Autokontrola i kontrola koleżeńska natychmiast zostały wywołane i od czasu do czasu tylko ja musiałam użyć swoich szarych komórek. Następnie każda osoba z grupy kodowała dwa wybrane zdania ze swojej grupy. Trzeba było uważnie zdania przepisać, nie popełnić błędu.Nie było to łatwe, bo niektórym dzieciom zaglądałam przez ramię, na szczęście wiem już komu należy pomóc...Najlepsza część ortograficznych zmagań była na końcu. Dzieci wędrowały do innych grup i skanowały zakodowane zdania od jednej osoby zredagowane przez tę grupę. Swój kod dziecko dawało zeskanować członkom innych grup. W taki sposób każde dziecko ma dwa kody- jeden samodzielnie przygotowany i drugi od innej grupy. Pracą domową jest zapisanie zdań ukrytych w kodach. Będą to 4 zdania, ale tak naprawdę, to dzieci cały dzień utrwalały wyrazy z trudnościami ortograficznymi i było ich naprawdę sporo. Zdania, które zapisały w grupach na kartkach wykorzystam jutro do tradycyjnego dyktanda.Ta zabawa trwała 2 godziny lekcyjne.Dwie godziny, podczas których dzieci pracowały z wypiekami na twarzy, a każdemu przyznałam w classDoJo znaczek-aktywna praca. Z cichą pracą to już różnie było, ale praca grupowa wyzwala wiele emocji i trzeba się z tym małym hałasem liczyć.

1 komentarz: