sobota, 3 maja 2014

QR code może przemówić za Ciebie.

QR kody to moje ulubione narzędzia najczęściej wykorzystywane na zajęciach. Różne rzeczy z nimi już robiłam i ja i moi uczniowie, ale nie próbowałam nigdy nagrywać własnego głosu, gdyż żadna z aplikacji w tableszycie nie pozwalała na zamianę nagrania w kod QR.

Gdy realizowałam z uczniami projekt eTwinning "Twinbus Travel Agency" tworzyliśmy słowniczek podróżnika wykorzystując dokumenty google i vocaroo.com . Dzieci nagrywały słowo, a link do nagrania umieszczaliśmy jako hiperłącze w tabeli wirtualnego słownika.

Tym razem można użyć vocaroo, by nagrać własny głos i link do nagrania zakodować kodem QR.

W taki sposób można nagrać uczniom polecenia do pracy domowej, instrukcję postępowania przy wykonaniu pracy plastycznej, informacje o ciekawej książce, czy artykule do przeczytania.

Uczniowie mogą przygotować w taki sposób reklamę, życzenia urodzinowe, ogłoszenie, recenzję książki, charakterystykę bohatera, instrukcję obsługi wynalazku, informacje dla podróżnika o ciekawym miejscu w okolicy, opowiadanie o eksponatach w wirtualnym muzeum....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz