środa, 7 maja 2014

Dzień z tableszytem jest zawsze za krótki.

Czas gna niemiłosiernie, dzwonki przeszkadzają, a z tableszytem zawsze coś ciekawego do zrobienia.

Wyruszyliśmy do pobliskiego parku. Nasza szkoła położona jest pięknie, niedaleko jest park ze stawem oraz las miejski.

Projekt o pszczołach jest bardzo ciekawy, dzieci zainteresowane, więc książki leżą w szufladach, a my i tak nieźle sobie bez nich radzimy. Wczoraj robiliśmy mapę myśli w aplikacji SharpMindMap o pszczołach. Nie zdążyliśmy jej wykonać, bo najpierw dzieci opowiadały o wyprawie na uniwersytet i przypominały sobie wszystko, co zapamiętały o tych pożytecznych owadach.

Dziś wyruszyliśmy do parku zrobić zdjęcia roślin zielnych, które kwitną i nie zostały jeszcze skoszone. Pszczoły i inne zapylacze mają dzięki temu co robić. Dzieci robiły zdjęcia, nakręciły też krótki film o dzikich kaczkach. Ustawiły się na brzegu i na moją komendę - Uwaga ! Akcja ! uruchomiły kamery i nic nie mówiły, na moje klaśnięcie wyłączyły kamery. Monika wycięła klaśnięcie w edytorze video, bo jej się nie komponowało z filmem. W poniedziałek coś z tymi filmami zrobię.

Dalsza część sztuczek ze zdjęciami polegała na wysłaniu ich na własnego maila, żeby jutro w pracowni komputerowej zdjęcia z maila pobrać i na zajęciach komputerowych zrobić film w PhotoStory3. To zrobią z panią od informatyki. Pani dostała ode mnie atlas z roślinami, które dzieci fotografowały, żeby łatwiej było dopasować podpisy do zdjęć. Zobaczymy co wyjdzie z tego, bo mnie na zajęciach też się te zdjęcia przydadzą. Zrobimy pokaz slajdów o pszczołach i środowisku, które im sprzyja.

Potem dzieci odebrały ze swojej poczty dokument pdf , który pobrałam ze strony Greenpeace.
http://www.greenpeace.org/poland/pl/co-robimy/Chronimy-pszczoly/ Dokument otworzyły w Polaris Office albo w Quick Office. Przeczytaliśmy najważniejsze i ciekawe informacje o pszczołach, roślinach kwitnących, łąkach w ogrodach specjalnie niekoszonych, znaczeniu pszczół. Wreszcie dokończyliśmy mapy myśli, dzieci proponowały jakie informacje jeszcze dopisać.Do powtórki pisownia rz w nazwach zawodów.

W serwisie youtube znalazłam film o pszczołach, trwał tylko 6 minut, ale obejrzeliśmy go na ekranie i takie powiększenie robiło wrażenie. https://www.youtube.com/watch?v=0ZphHyww1Ws .

Na lekcji języka angielskiego wykorzystaliśmy aplikację, którą wcześniej testowaliśmy dla Basi Halskiej. Przypomnieliśmy sobie słownictwo związane z jedzeniem w zabawach. Bardzo aktywnie i wesoło.

Żal  było z klasy wychodzić.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz