poniedziałek, 10 lutego 2014

Powrót po feriach.

Zuzi tablet w naprawie, Pola zapomniała...Marcelowi padł, a ładowarki zajęte.Zuzia ma inny tablet niż pozostałe dzieci, gdyż dołączyła do naszej klasy na początku ubiegłego roku szkolnego i nie brała udziału w zwycięskim projekcie. Ma swój tablet, również na Androidzie, więc pracuje tak samo jak pozostałe dzieci.
Zaczęliśmy od pobrania aplikacji do zrobienia komiksu, ale proces trwał dość długo, więc w tym czasie dzieci czytały z podręcznika informacje o roślinach i zwierzętach zimą. Kodem QR zaszyfrowałam pytanie, które dzieci musiały przepisać do zeszytu i udzielić na nie odpowiedź w postaci kilku zdań. Aplikacja nadal się pobierała...
Umieściłam na tablicy kody QR do strony o zwierzętach http://www.ekologia.pl/wiedza/ . Wybrałam wilka, jelenia, wiewiórkę i jeża, czyli na tablicy były 4 kody QR. W ćwiczeniach również były informacje o zwierzętach zimą, dodatkowo o świstaku, niedźwiedziu, bobrze, chomiku.Te informacje przeczytaliśmy i omówiliśmy. Dzieci jednak wolały dodatkowo poczytać o zwierzętach w Internecie, stąd pod tablicą ustawiła się kolejka do skanowania kodów.
Pobieranie aplikacji do komiksów nadal trwało...
W ćwiczeniach należało zapisać najważniejsze informacje o dwóch wybranych zwierzętach.Wygrał wilk i to o nim najczęściej pisały dzieci. Bartosz uznał, że ważną informacją jest to, że wilki nie przepadają za ludzkim mięsem i rzadko atakują ludzi.
Aplikacja się pobrała i pierwsze osoby po skończeniu ćwiczeń w redagowaniu zadań zasiadły na dywanie, by poznać aplikację, w której za moment zrobią komiks. Nie musiałam nic objaśniać. Najpierw, jak zawsze z nowo pobraną aplikacją, dzieci sprawdziły jej możliwości: układy pól komiksu, tła, postaci,dodatki, dymki itp. Niektórzy szybko wykonali komiks na dowolny temat, a potem komiks o zimowych feriach i przesłali mi mailem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz