poniedziałek, 19 stycznia 2015

Kody QR jako podpowiedź.

Nawet nie myślałam, że znajdę tak wiele zastosowań dla kodów QR. Praca z tabletem w klasie pierwszej nie należy do łatwych. Jeśli chcemy, by tablet był narzędziem pomagającym w opanowaniu umiejętności, a nie jedynie gadżetem zajmującym dzieciom czas, to trzeba ruszyć głową.

Trenujemy budowanie zdań, podpisów do obrazków, czytanie, układanie zdań z rozsypanki wyrazowej, pisanie. Kody QR mogą być podpowiedzią dla dzieci, albo sprawdzeniem poprawności wykonania zadania.

Uczniowie otrzymują na paskach dwa pytania, dwa zdania zapisane w postaci rozsypanki wyrazowej oraz dwa kody QR z poprawnie ułożonymi zdaniami.
Najpierw rozcinają zdania i układają wyrazy we właściwej kolejności. Następnie sprawdzają poprawność skanując kod QR. Dobierają właściwe pytanie do ułożonego zdania.
Sporo pracy, prawda? Dla pierwszaków zdobycie wielu kompetencji. Będę dziś tak właśnie pracować i zdam relację wieczorem.

ZDANIA i KODY

ZDANIA

Zajęcia przebiegały według planu. Dzieci poradziły sobie znakomicie. Następnym razem dodam jeden kod QR ekstra, żeby miały więcej czytania i porównywania. Jedno zdanie przepiszą do zeszytu.


2 komentarze:

  1. Piękne zajęcia. Niezwykle aktywizujące i angażujące! To magia czarnych kwadracików! Bardzo przydatne. Pozdrawiam. Nieraz zajrzę do Twego Tableszytu Jolu. Ciągle mnie inspirujesz, za co dziękuję serdecznie. Nie wyobrażam sobie zajęć bez tabletów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, wymyślać lubię. Zawsze towarzyszy mi refleksja, czy to celowe. Zastanawiam się, czy atrakcyjne i angażujące uczniów. Potem zastanwiam się, czy mam potrzebne środki. Dzięki za komentarz. Zawsze wzmacniający.

      Usuń