wtorek, 20 stycznia 2015

Kostki w tableszycie.

Dziś przyszła pora na zegarki. Na razie bawimy się papierowymi zegarami, wykonanymi przez moich byłych uczniów. Mam spory zbiór takich zabawek i dzieci bardzo je lubią. Zanim uruchomimy aplikację na tabletach, to bawimy się zegarami do manipulowania.

Dzieci pracowały w grupach. Jeden ekspert zadawał zagadkę i dzieci ustawiały wskazówki swoich zegarów. Ekspert kontrolował i pomagał. Potem wskazywał kolejne dziecko, które podawało zagadkę, a sam nadal służył pomocą potrzebującym. Po takim treningu było już łatwiej.

Na tablicy multimedialnej wykorzystałam zegar, w którym można było poruszać jedynie krótką wskazówką.

Potem  dzieci pracowały w ćwiczeniach, a poprawność wykonania zadania sprawdzały ponownie w grupach. Nie musiałam się obawiać o  nieuczciwość. To doskonały moment, by pokazać uczniom, że są odpowiedzialne za swoje uczenie się.

W tabletach poznały nową aplikację Kostki.
Najpierw bawiły się w parach dodając oczka na kostkach pojedynczych, potem zapisywały w zeszytach działania z dwóch kostek, a następnie grały w matematyczną grę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz