piątek, 9 stycznia 2015

Tableszyty w działaniu.

Dziś pracowaliśmy z literką n. Dzieci pisały wyrazy, wyszukiwały samogłoski, analizowały ilość głosek w wyrazach.

Czytały zdania zakodowane w czterech kodach QR, odszukiwały je w tabelce. Do zeszytu przepisały dwa najkrótsze zdania. Musiały wielokrotnie czytać i porównywać zdania.
Potem wykonały plakat PicCollage z ilustacji wyszukanych w sieci- nowa umiejętność. Tu trzeba być ostrożnym, najlepiej samemu w domu sprawdzić jakie obrazki pojawią się po wpisaniu danego wyrazu do wyszukiwarki. Mogą być niemiłe niespodzianki, a tego bym nie chciała.
Do ilustracji dzieci dodały napisy. Pisały więc cztery razy, a niektórzy i dłużej. Poza tym ćwiczyły język angielski w poleceniach i pracę na dotykowej klawiaturze.


4 komentarze:

  1. Wspaniały pomysł, jak wiele innych, które pani przedstawia. Mam pytanie jak pani zdobywa lub tworzy kody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ulu,
      tu jest link do tworzenia kodów QR z adresów URL, tekstu...
      http://www.qr-online.pl/

      Usuń
  2. Jolu Droga - piękną definicję tabletu stworzyłaś "współczesne wyposażenie piórnika!" A kto przeciwny temu narzędziu w szkole - gdy zajrzy na Twój blog, zdanie zmieni na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, bardzo dziękuję za Twoje wsparcie i obecność na moim blogu. Gdy opisuję aplikacje i swoje działania zawsze myślę, w jaki sposób Ty to wykorzystasz z Patyczakami. A za Tobą inni nauczyciele, których jest tu z nami już całkiem sporo.

      Usuń