środa, 14 stycznia 2015

Czytanie, trenowanie.

Należy dzieciom organizować jak najczęściej sytuacje związane z trenowaniem umiejętności czytania. I nie chodzi tu tylko o przygotowanie czytanek....czytanie po kolei zdaniami. Wszyscy nosy w kartkach, głośno przez 20 minut.

Zależy mi na takich ćwiczeniach, by czytanie bawiło i pojawiało się jak najczęściej i nawet na krótko.
Dziś były dwa zadania związane z czytaniem. Podczas pierwszego dzieci dzieliły na sylaby wyrazy, które były nazwami obrazków i kolorowały sylaby w tabeli. Potrenowały też rączkę, przy okazji  kolory podawałam po angielsku. Utrwalały słówka po angielsku. Pracowały w skupieniu, chociaż była to kserówka sprawiła im sporo frajdy. Od czasu do czasu można i tak pracować.

Następne ćwiczenie to już praca z tabletem. Karta pracy dla każdego dziecka z sześcioma zdania i tylko cztery kody QR z zakodowanymi zdaniami. Należało odczytać rozkodowane zdanie, odszukać zdanie na karcie, obok przykleić kod QR. Sprytniejsi najpierw odkodowywali zdania, układali kody obok zdań na karcie, a na końcu kleili. Taka organizacja pracy, podziwiałam.

Dwa zdania nie miały kodów. Trzeba było narysować obrazek do zdania. Dzieci kochają rysowanie. Tu obrazki miały być małe, więc zadanie przebiegło sprawnie. Ile razy dzieci czytały te zdania? Było 6 zdań na kartce, 4 w kodach. Jeśli myślicie, że czytały po razie każde zdanie, to jesteście w błędzie. Czytały zdanie na karce, w kodzie, jeszcze raz na karce, potem znowu sprawdzały, potem czytały zdania bez kodów, porównywały z rysunkiem...Cudownie. Na koniec lekcji uczniowie płynnie czytali wszystkie zdania.






5 komentarzy:

  1. Współcześnie i "tradycyjnie" za razem:) bardzo mi się podoba sposób połączenia rysowania z kodami. Takie czytanie daje radość i satysfakcję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Edukacyjna magia czarnych kwadracików bezcenna! Szalenie podoba mi się pomysł ich wykorzystania w połączeniu z czytaniem. Ależ CUDOWNE zajęcia!!!

    OdpowiedzUsuń