niedziela, 15 maja 2016

Delfiny.

Dzięki materiałom Didasko zajęcia były bardzo ciekawe i dzieci z zaangażowaniem pracowały przez cały dzień.
Najpierw obejrzeliśmy wspólnie film o tych ssakach i dzieci podzieliły się ze mną swoimi przemyśleniami i refleksjami. Wyjaśniliśmy też wątpliwości, bo pojawiły się pytania do filmu.
Następnie z dodatkowych materiałow dzieci samodzielnie przeczytały tekst o delfinach, czytały w różnym tempie i podkreslały według nich najważniejsze informacje. Siedząc na dywanie w grupach 3-4 osobowych usasadniały podkreślenie zdań w swoich ćwiczeniach. To był okazja do powtórzenia informacji, wyrażenia opinii. Często wybory dzieci się różniły i o to chodziło.
Szybkie pytania kontrolne z losowaniem imion na patyczkach i powrót do ławek. Dzieci uzupełniły tekst brakującymi wyrazami. Mogły wracać do informacji w ćwiczeniach, albo użyć własnych sformułowań. W parach sprawdziły sobie wykonanie ćwiczenia, kilka osób je odczytało głośno.
O delfinach zapamiętały sporo, więc przyszła pora na wykonanie plakatu w aplikacji Szkic. Oczywiście zabrały się z ochotą za tę pracę, bo mogły decydować samodzielnie jakie informacje umieszczą na plakcie i jak będzie wyglądał.
Potem rozegraliśmy quiz o delfinach w aplikacji webowej Quizizz. Emocje bardzo pozytywne. Szybka informacja zwrotna dla mnie.

Na zajęciach matematycznych dzieci rozwiązywały zadania ukryte w kodach QR i sprawdzały sobie poprawność skanując kod zawieszony na tablicy. Bardzo dużo aktywności i zaangażowanie dzieci 100%.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz