poniedziałek, 30 marca 2015

Wielkanocne czytanie ze zrozumieniem.

Cisza w klasie. Wielkanocna tematyka to wiosenne kolory, dużo działań plastycznych i oczekiwanie na malowanie jajek w domach. Dzieci poznały aplikację do ozdabiania pisanki na tablecie, ale tym razem chciałam, żeby przygotowały pisankę według pisemnej instrukcji. Zadanie będzie wymagało czytania ze zrozumieniem, a można je wykonać również na karce. My mamy tę radość, że pisanka powstanie na tablecie.

Najpierw dzieci otrzymały kartkę z  opisami czterech  pisanek oraz dołączonymi dwoma obrazkami otrzymanymi od dziewczynek- zrobiły pisanki w domu na własnych  tabletach i przysłały mi mailem. Było to bardzo miłe, więc postanowiłam wykorzystać te pisanki do pracy w klasie. Obie bardzo się ucieszyły, gdy zobaczyły swoje dzieła w zadaniu. Należało odczytać opis i połączyć z pisanką. na jednej było 25 kropek, więc było też przeliczanie i samokontrola. Po sprawdzeniu okazało się, że czasem jedno słowo w opisie błędnie odczytane nie pozwalało na poprawne wykonanie zadania. Trzeba być bardzo uważnym.

Potem rozdałam dzieciom opisy pisanek przygotowane na 3 stopniach trudności. Po odczytaniu tekstu otworzyły aplikację Easter egg maker i narysowały swoją pisankę. Dość sprawnie sobie poradziły, a po obejrzeniu rysunków kolegów i koleżanek do tej samej instrukcji okazało się, że jednak na rysunkach  są pewne różnice. Wspólnie zastanowiliśmy się dlaczego tak jest. To było bardzo ciekawe doświadczenie.



Pozostało wysłanie obrazka mailem do mnie, a po raz drugi na plakat Pic Collage. Dzieci dodały podpisy, nalejki i kto chciał również wysłał plakat mailem.

Kolejne zadanie to było narysowanie dowolnej pisanki i jej ustny opis. Wykorzystaliśmy słownictwo występujące na kartkach- poniżej, powyżej, z prawej strony, z lewej strony, ponad, obok...
Bardzo dużo przeróżnych działań, radość i świetna zabawa.





2 komentarze:

  1. Wspaniały pomysł i w sumie uniwersalny, do wykorzystania przy innych okazjach. Prezentacja ciekawa, tez używałam tej aplikacji w różnych odmianach. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobał mi się pomysł stworzenia pisanki według opisu przeczytanego tekstu. Pierwszaki znakomicie posługują się tabletem. Wykorzystały dwie aplikacje podczas zajęć z pisanką. Gratuluję! Czekam na kolejne wpisy - chętnie je czytam i inspirują mnie!!!

    OdpowiedzUsuń