sobota, 2 listopada 2019

Ptaki jesiennie

Uwielbiam podglądać ptaki. Karmik online to super opcja, nie przeszkadzamy ptakom, a jesteśmy z nimi podczas posiłku. Zawsze lubiłam ptaki, a pamiętam pierwsze karmniki zawieszane przez mamę gdy byłam bardzo mała. I wtedy nauczyłam się ptaki rozpoznawać. Teraz też wieszamy karmnik za oknem, taka druciana siatka z ziarnami słonecznika przyciąga sikorki. Od wczoraj je podglądam, czasem wiszą trzy, a czasem o dostęp walczy ich pięć. 
W Sklepie Play jest kilka aplikacji, które pozwolą nam rozpoznać ptaki oraz dowiedzieć się nieco o ich życiu. Mnie ciekawił nawet kolor jajek, jakie składają.
Pierwsza aplikacja na ciekawą ikonę główną. Dlatego mnie skusiła i zainstalowałam ją jako pierwszą. Sporo czasu spędziłam na czytaniu informacji o ptakach, ale dla mnie były one zbyt szczegółowe. Ta aplikacja na pewno będzie trudna dla młodszych uczniów. Bardzo mała czcionka i dużo informacji ( Wikipedia )z pewnością odstraszy niektórych uczniów od razu. Ale być może niektórym dorosłym bardzo się spodoba, nie skreślam tej aplikacji. 




Kolejna aplikacja zawiera piękne, duże zdjęcia 47 ptaków,  quizy, możliwość ustawienia języka polskiego lub angielskiego. Po otwarciu zdjęcia z galerii od razu słyszymy odgłos ptaka. Można sobie wyobrazić ptaszarnię w klasie, gdy każdy uczeń otworzy swój obraz. praca ze słuchawkami bardzo wskazana. Niestety i w tym przypadku informacje o ptaku przeczytamy z Wikipedii i to poprzez przekierowanie nas na jej stronę.




Pozostało mi kupienie aplikacji za około 5 zł, gdyż odpowiada ona moim potrzebom i nie zawiera uciążliwych reklam.



Wystarczająca ilość informacji ptaków podstawowych, czytelna grafika i aż 400 gatunków ptaków. Dla dzieci wystarczyłaby aplikacja z najbardziej podstawowymi gatunkami i jakimś quizem na podsumowanie. 

Ale to znajdziemy w sieci.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz