poniedziałek, 14 grudnia 2015

Matematyka w kodach QR

To już znamy. Dzieci otrzymały dwa kody- dwa zadania. Kody zaznaczyłam koloram. Poprosiłam o odczytanie kodu z niebieskim znaczkiem i oblicznie. Kto obliczył czekał na pozostałych. Jedno dziecko odczytało głośno tekst zadania, a na moje 3/4 dzieci głośno krzyknęły wynik. Niektórzy wyjaśniali jak liczyli. Po przypomnieniu pytania udzieliliśmy pełnej odpowiedzi. Wszystkie zadania zrobiliśmy w taki sposób- bez pisania w zeszytach.
Następnie uruchomiliśmy aplikację do dekorowania choinki. ta aplikacja daje dużo możliwości dla nauczyciela do kreatywnej matematycznej zabawy. Dzieci miały  dekorować choinkę wg mojej instrukcji, a potem mierzyły się z matematycznymi problemami.

Mama kupiła na choinkę 3 łańcuchy. Każdy kosztował 3 zł.
Ile zł zapłaciła mama ?
Ile reszty otrzymała z 20 zł?
Jakimi monetami mogła zapłacić?
Ile łańcuchów kupi za 20 zł?
Czy wystarczy jej 50 zł na 20 łańcuchów?

Mama dokupiła jeszcze 4 bombki po 1 zł.
Ile zapłaci za łańcuchy i bombki?
Co jest droższe - 3 łańcuchy, czy 12 bombek?

Mamie spodobały się jeszcze piernikowe ludziki. Kupiła 2 ludziki po 6 zł.
Ile zapłaci za łańcuchy i ludziki?
Ile zapłaci za ludziki i bombki?
Ile zapłaci za ozdoby?
Ile reszty otrzyma z 50 zł?
O ile jest wyższy koszt ludzików od łańcuchów?

Dekorowanie choinki to jedno...ale zabawa matematyczna przy tym to drugie - dla mnie ważniejsze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz