środa, 8 kwietnia 2015

Pora na zadania.

Bardzo przydały się kody QR do rozwiązywania zadań tekstowych.

Sprawność czytania ze zrozumieniem jest tu kluczowa, więc nie tworzyłam za trudnych zadań, tak na rozgrzewkę raczej. Następny krok to będzie praca na poziomach.

W narzędziu http://www.classtools.net/QR/  przygotowałam kody. Warto wiedzieć, że musimy ułożyć co najmniej 5 zadań. Dostajemy link do kodów i otwieramy je w klasie na ekranie.

Tu wygenerowany link do moich kodów.
http://www.classtools.net/QR/qr_generator.php?fold=27&fname=8imhS&diff=0

Gdy wyświetlamy kody na ekranie pierwszy kod opuszczamy, gdyż jest to instrukcja w języku angielskim. Nie wiedziałam o tym i dzieci po zeskanowaniu stadem do mnie biegły- Proszę Pani jakiś obcy  komunikat !
Mamy w regulaminie, że dziwne komunikaty zgłaszamy pani...no to zgłosili wszyscy jak jeden mąż szturmem napierając na mą krucha osobę. Uffff...

Wyświetlamy kod nr 1 i dzieci skanują...czytają treść zadania, rozwiązują zadanie i kolorują jedną odpowiedź na karcie odpowiedzi. Każde zadanie to 4 wyniki, ale tylko jeden prawidłowy. Tu dobrze dzieciom przygotować wyniki w różnej kolejności. Zauważyłam jednego delikwenta, który zerkał do kolegi.


Pozostali działali sprawnie, a kto się zagubił prosił o pokazanie właściwego kodu. Obraz na ekranie naszego nowego klasowego Samsunga jest tak ostry, że niektóre dzieci z ławek skanowały wyświetlane kody. Bajka.

Było czytanie ze zrozumieniem, obliczenia w pamięci w zakresie 20 i wielkie zaangażowanie. Potem dzieci grały w różne matematyczne gry na tabletach - królika, tangram, ukladanki logiczne.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz