niedziela, 27 grudnia 2015

Sideshow Maker

Powtórka. Rok temu już pisałam o tej aplikacji. Nadal mam ją w tableszycie, i całkiem nieźle się spisuje.

sobota, 19 grudnia 2015

Viva Video


Bardzo przyjemna praca. Kilka kliknięć. Wersja darmowa nie jest zbyt rozbudowana, ale satysfakcjonująca.

czwartek, 17 grudnia 2015

Szkicujemy

Już pisałam o tej aplikacji wcześniej. Przyszedł na nią czas w mojej klasie. Nie jest dobrze wprowadzać zbyt wielu aplikacji od razu, ponieważ tworzy się rozgardiasz i dzieci nie mogą skupić się na jednej. Powinny poznać zaproponowaną aplikację dogłębnie, potem kolejną, a na końcu mieć wybór. Gdy podajemy temat pracy i cele zajęć, to uczeń może i powinien zdecydować, jaką aplikację wybierze do wykonania zadania.

Dziś dzieci wykonały pracę plastyczną w aplikacji Szkic. To podobnie jak Paint w komputerze, ale umożliwia dodawanie naklejek, rysowanie, pisanie klawiaturowe. I pozwala na szybką pracę. Obrazki wykonaliśmy do projektu eTwinning o kosmosie i pogodzie. Przygotujemy z nich puzzle i grę w łączenie opisów w języku angielskim i ilustracji.

Szkic https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonymobile.sketch&hl=pl


poniedziałek, 14 grudnia 2015

Matematyka w kodach QR

To już znamy. Dzieci otrzymały dwa kody- dwa zadania. Kody zaznaczyłam koloram. Poprosiłam o odczytanie kodu z niebieskim znaczkiem i oblicznie. Kto obliczył czekał na pozostałych. Jedno dziecko odczytało głośno tekst zadania, a na moje 3/4 dzieci głośno krzyknęły wynik. Niektórzy wyjaśniali jak liczyli. Po przypomnieniu pytania udzieliliśmy pełnej odpowiedzi. Wszystkie zadania zrobiliśmy w taki sposób- bez pisania w zeszytach.
Następnie uruchomiliśmy aplikację do dekorowania choinki. ta aplikacja daje dużo możliwości dla nauczyciela do kreatywnej matematycznej zabawy. Dzieci miały  dekorować choinkę wg mojej instrukcji, a potem mierzyły się z matematycznymi problemami.

Mama kupiła na choinkę 3 łańcuchy. Każdy kosztował 3 zł.
Ile zł zapłaciła mama ?
Ile reszty otrzymała z 20 zł?
Jakimi monetami mogła zapłacić?
Ile łańcuchów kupi za 20 zł?
Czy wystarczy jej 50 zł na 20 łańcuchów?

Mama dokupiła jeszcze 4 bombki po 1 zł.
Ile zapłaci za łańcuchy i bombki?
Co jest droższe - 3 łańcuchy, czy 12 bombek?

Mamie spodobały się jeszcze piernikowe ludziki. Kupiła 2 ludziki po 6 zł.
Ile zapłaci za łańcuchy i ludziki?
Ile zapłaci za ludziki i bombki?
Ile zapłaci za ozdoby?
Ile reszty otrzyma z 50 zł?
O ile jest wyższy koszt ludzików od łańcuchów?

Dekorowanie choinki to jedno...ale zabawa matematyczna przy tym to drugie - dla mnie ważniejsze.



niedziela, 13 grudnia 2015

Lektura z tableszytu.

Lektura " Calineczka" to jedna z moich ulubionych. Dzieci dobrze znają przygody bohaterki, a wersji jest tyle, że spory bałagan w głowach. Skupiliśmy się na wersji Ch.H. Andersena, książeczki ze szkolnej biblioteki pamiętają moich pierwszych uczniów w tej szkole...lata temu.

Zachowałam też ilustracje do lektury, które zrobiłam co najmniej 25 lat temu. Nadaliśmy im tytuły. Na krześle " Mam głos" dzieci opowiadały przygody Calineczki po kawałku. Potem zeskanowały kod QR. Przekierował uczniów na stronę internetową, gdzie przygotowałam dla nich zadanie - były tam nieuporządkowane wydarzenia do lektury. Należało zapisać w zeszytach pięć pierwszych wydarzeń.




wtorek, 1 grudnia 2015

Odczytywanie kodów QR

Czy należy mieć tablet, albo smartfon z aplikacją do odkodowywania kodów? Fajnie mieć, ale jak nie mamy, to też się uda taka zabawa. Kod QR zapisujemy jako jpg - można zrobić zdjęcie zwykłym aparatem i dodać plik tutaj http://www.qr-online.pl/czytaj.html.